Portul Constanța face noi pași în transformarea într-un hub important la Marea Neagră! Au înțeles asta și operatorii portuari, iar o dovadă în acest sens este și ultima investiție demarată în Portul Constanța Sud Agigea. O investiție de peste 70 de milioane de euro va fi gata până la finalul anului viitor, iar asta va face mult mai facil transportul de mărfuri din Asia către Europa. Vorbim despre un terminal de tip ferryboat , unde marfa se va descărca și controla atât de repede, încât va putea ajunge la destinația finală chiar și cu două zile mai devreme.
Pe o suprafață de 7 hectare, vor fi amenajate două dane, unde vor putea acosta navele de tip ferry boat. Terminalul va fi conceput pentru încărcarea și descărcarea mărfurilor agabaritice, neomogene, cu forme, volume și greutăți variate. Prin el se va putea lucra în Portul Constanța cu clienți cum ar fi cei din industria Off-Shore petrol și gaze, sau cei din zona echipamentelor și instalațiilor industriale. În acest fel, va crește capacitatea de operare a Portului Constanța. Mărfurile nu se vor opri doar în România.
„Alternativa propusa de noi e mai rapidă. E un drum de 8 ore, apoi operarea va mai dura câteva ore, iar manifestul este gata când nava pleacă din Turcia. Se poate da drumul mai repede la analiza de risc. Urmează apoi scanarea cu un aparat ultramodern care va fi și el gata cu o tehnologie americană, de tipul drive thru”, a declarat Cosmin Cârstea, director general companie.
Cu alte cuvinte, în câteva minute de la descărcarea mărfii, autoritățile vor avea toate elementele pentru a lua o decizie. Eficiența va fi cuvântul de ordine. Iar operatorul speră ca marfa să iasă din terminal în maxim 6 ore. În acest moment, Portul Constanța are o capacitate de scanare și control suficientă pentru traficul de mărfuri actual. Când traficul va crește, necesarul de scanare și decizie va crește și el. Acum, capacitate de scanare e limitată la 6 unități pe oră, ceea ce este destul de puțin. Odată pus în funcțiune, noua capacitate va crește la 70 de unități pe oră.
„Este cea mai importantă investiție din Portul Constanța. Va crește capacitatea de operare nu doar aici, ci va solidifica poziția noastră geostrategică, pentru că mărfurile vor veni și din Asia, într-un mod mult mai eficient nu doar pentru România, ci și pentru vestul Europei. Venim cu o alternativă la traficul terestru, camioane care stau la granițe cu zilele, noi venim cu o alternativă mult mai eficientă”, a mai spus Cosmin Cârstea.
Proiectul a început în luna mai și este deja realizat în proporție de 30 la sută. Termenul de finalizare este luna decembrie 2023. Investiția se ridică la 70 de milioane de euro, bani care vin din surse proprii și fonduri europene. În plus, se vor crea și până la 50 de locuri de muncă noi.
„Destinația principală este un terminal ror și platformă de depozitare mărfuri speciale. Reabilităm și 3 dane, iar ca dotări speciale pentru zona noastră de containere, vom avea un scanner care va ușura pareta de inspecție a mărfurilor din containere și camioane reducând timpii de așteptare, permițând ieșirea mărfii în timp foarte scurt. Scanner ul va fi conectat la autoritățile vamale si inspectorii vor avea instantaneu informația legată de mărfurile din containere”, afirmă Sorin Petrec, șef Serviciul Proiecte Speciale.
Odată cu dezvoltarea acestui terminal, există premisele ca el să evolueze într-un hub al transportului RORO în Marea Neagră, prin dezvoltarea unor rute către Turcia, în primă fază și Georgia într-o a 2-a fază.
Discussion about this post