Uneori, pe site-ul CFR este atât de greu să-ți iei un bilet online, încât îți vine să te duci pe jos, până la gară și să comanzi direct de acolo, unul clasic, printat. Asta nu se întâmplă însă pentru că platforma nu e fiabilă, ci din erori la comanda online. Aici vina este nu numai a celor care fac mentenanța la site, ci și poate a băncii la care dumneavoastră aveți card. Iată ce se întâmplă și ce puteți să faceți când nu reușiți să vă luați biletul din cont.
Să ne legăm de ultimul cuvânt de sus, cont. În primul rând, trebuie să aveți cont pe site-ul CFR, ca să comandați bilete, altfel nu puteți. Dacă nu știți acest lucru, pur și simplu o să tot încercați să comandați, pe o rută dorită și nu o să reușiți.
Bun, deci v-ați făcut cont cu un mail valid și parolă, iar acum vreți să comandați un bilet spre Constanța sau din Constanța spre altă destinație. Ok și ajungeți, după selectarea pe calendar a lunii și zilei, a orei de plecare, după, a locurilor, dacă aveți preferințe și sunt mai multe disponibile și în cele din urmă sunteți la capitolul plată. Dacă site-ul CFR se prăbușește în acel moment, așa cum a pățit și autorul articolului, primiți pe mail-ul cu care vă logați în contul CFR un răspuns. Este posibil să fiți anunțați că plata a fost făcută, mai pe românește, v-au luat banii din cont, dar încă nu a fost emis biletul valid. Oricum, dacă tichetul e emis, primiți automat și SMS cu notificare. În mod normal, în decurs de 30 de minute trebuie să primiți un alt mail cu un PDF atașat care este biletul emis ulterior. Dacă nu-l recepționați, puteți suna la 0800884444, iar operatorul care răspunde la acest număr vă poate verifica în cont direct, ce s-a întâmplat.

Bun, dacă nu cade site-ul poate să apară altă problemă, să fie refuzată plata, pe motiv de securitate, din partea băncii care a emis cardul dumneavoastră. În această situație puteți să reîncercați să faceți plata și e posibil să fie acceptată, până la urmă. Dacă nu, sunați la linia de informații a băcii dumneavoastră! În cazul în care problema nu e de la ei, trebuie să sunați la CFR, pentru că există situații în care erorile pleacă din aplicația lor.

Dacă vreți să fiți aproape siguri că nu vi se întâplă asta, vă puteți face și un card Revolut, pe care să vă mutați banii de pe cardul dumneavoastră de bază. Revolut funcționează fără probleme și plata se face imediat către CFR și luați biletul.
Chiar nu vrem să facem reclamă acestui serviciu și la cât de cunoscut e, e ca și cum ne-ați suspecta că vrem să promovăm pasta de dinți Colgate. Deci, nu e cazul.
Cu seriviciul tip Revolut mai scăpați de un stres. De exemplu, dacă folosiți cardul unei bănci clasice, ca să faceți plata, mai întâi trebuie să vă treceți toate datele cardului și să le salvați, plus codul de verificare. Asta și la Recolut, până aici. După, însă la alte bănci, nu și la Revolut trebuie să solicitați să vi se trimită un cod prin SMS, pe telefonul mobil, cod pe care să-l introduceți în aplicație, la secțiunea de plată, la CFR, după asta, banca poate să vă mai impună o măsură de securitate după modelul: Spune care e a patra literă din numele mamei, spune care e a zecea. E doar un exemplu. Prin Revolut scăpați de treaba asta.
Și să încheiăm șirul de sfaturi cu un… da, tot cu un sfat: Când știți că trebuie să ajungeți la mare, de Rusalii, de Ziua Marinei sau cum e acum, Neversea, luați-vă biletele măcar cu o săptămână înainte și dus, dar și întors. De fapt, e valabil însă, cam pentru orice wekeend de acum, pentru că e plin sezon estival. Oricât de mult suplimentează CFR vagoanele, trenurile, tot puteți să vă treziți că nu mai aveți locuri la dus sau la întors!

Drumuri bune să aveți!