Studiul de fezabilitate pentru Alternativa Techirghiol sau Autostrada Litoralului a fost avizat de Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe al Ministerului Dezvoltărilor, Lucrărilor Publice și Administrației. Este, practic, ultimul aviz înainte de aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern, anunță Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Acest nou drum va fi construit la nivel de autostradă și va avea 30,59 km lungime, 2 benzi de circulație pe sens și 31 structuri (poduri, pasaje, viaducte), inclusiv un nou pod peste Canalul Dunăre – Marea Neagră. De asemenea, vor exista spații de servicii și parcări.
Potrivit autorităților din domeniu, vor fi 5 noduri rutiere: nod rutier Cumpăna (km 2+600), nod rutier între Alternativa Techirghiol și drumul de legătură (km 5+960), nod rutier conexiune între drumul de legătură și pasajul DN39A – DN39 (km 5+960), nod rutier DN38 (km 11+000) și nod rutier 23 August (km 30+220).
Scopul realizării acestui drum de mare viteză constă în construcția unei legături noi și rapide între Autostrada de Centură a Constanței A4, din zona localității Cumpăna și comuna 23 August, la intersecția cu DN39B, scurtând astfel timpul de deplasare prin creșterea vitezei de călătorie.
Valoarea totală a proiectului este de 1,15 miliarde de euro cu TVA, asigurată din fonduri externe nerambursabile.
Discussion about this post